پرسش و پاسخ های متداول

سؤال: پروژه های اشتغالزا ویژه زنان روستایی شامل چه پروژه هایی است؟

پاسخ: پروزه های بخش کشاورزی شامل زراعت ، باغبانی ، امور دام و شیلات ، صنایع تبدیلی و که از آن جمله می توان به کشت زعفران ، ایجادکارگاه خانگی پرورش قارچ صدفی ، کشت گیاهان دارویی ، پرورش دام وطیور ، پرورش ماهی دراستخرهای دومنظوره کشاورزی ، پخت نان خانگی ، فرآوری و بسته بندی سبزیجات و میوه جات و اشاره کرد.

سؤال: پروژه های اشتغالزا در این بخش ویژه چه افرادی می باشد؟

پاسخ: با توجه به این موضوع که هدف کمک به درآمد خانوار روستایی می باشد مجریان این پروژه ها زنان کم درآمد و یا سرپرست خانوار روستایی می باشند و تعیین این افراد با کارشناس ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان (باتوجه به نیازسنجی انجام شده و تامین اعتبار) می باشد.

سؤال: چگونه می توان از زمان و مکان اجرای دوره های آموزشی ویژه زنان روستایی اطلاع یافت؟

پاسخ: مراجعه به اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها

سؤال: مراحل صدور مجوز فعالیت به شرکت های خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاورزی چیست؟

پاسخ:

۱- تقاضای کتبی شركتی كه دارای اساسنامه با عنوان فعالیت در بخش كشاورزی و حداقل دارای ۳ نفر فارغ التحصیل در رشته های کشاورزی که عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان باشند و ارائه آن به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانی که می خواهند در حوزه عمل آن شهرستان فعالیت نمایند.

۲- اعلام نیاز كتبی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه ، بر اساس تشکیل کمیته اجرایی استقرار شبکه آن شهرستان به سازمان جهاد كشاورزی استان.

۳- ارائه گواهی مبنی بر عضویت شركت مورد نظر در سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان به كمیته برنامه ریزی

۴- اخذ موافقت كمیته استانی برنامه ریزی استقرار شبكه در خصوص تصویب درخواست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان که بر اساس تشکیل کمیته اجرائی استقرار شبكه شهرستان اعلام گردیده است .

۵- توضیح اینكه شركت ها در هر قالب (سهامی عام سهامی خاص- تعاونی) به شرط داشتن شرایط فوق می توانند مجوز فعالیت خدمات مشاوره ای فنی مهندسی در بخش كشاورزی دریافت نمایند.

سؤال: شرایط سرباز جهت امریه در جهاد کشاورزی چیست؟

پاسخ:

۱- داشتن مدرک تحصیلی کشاورزی ۲- نداشتن سابقه خدمت قبلی ۳- نداشتن غیبت سربازی ۴- داشتن فرصت ۴ ماهه بین تاریخ اعزام و اقدام به پذیرش

مراحل انجام کار برای جذب سرباز:

مراجعه و اخذ اعلام نیاز از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و معرفی به استان

تحویل مدارک مورد نیاز توسط مشمول به سازمان که شامل:۱- معرفی نامه از جهاد کشاورزی شهرستان (یک سری) ۲- کپی مدرک تحصیلی (چهار سری)

۳- کپی برگه اعزام به خدمت (چهار سری) ۴- کپی شناسنامه و کارت ملی (چهار سری) ۵- عکس (چهار قطعه)

طی کردن مراحل اداری:

تحویل مدارک به ترویج ، امور اداری ، حراست ، گزینش

سؤال: برای دریافت تسهیلات خرید تراكتور و كمباین و ادوات كشاورزی باید به كجا مراجعه نمایم ؟

پاسخ: ‌مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان واحد مكانیزاسیون

سؤال: شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات تراكتور و كمباین چیست ؟

پاسخ: داشتن اراضی زراعی و یا باغی به میزان لازم برای كشاورزان ، داشتن گواهینامه برای رانندگان حرفه ای ، دارا بودن حداقل تعداد ۱۰۰ رأس دام برای دامداریها، دارا بودن پروانه تأسیس معتبر در زمینه مكانیزاسیون كشاورزی برای واحدهای مكانیزاسیون كشاورزی و سایر شركتهای واجد شرایط

سؤال: مديريت صنايع كشاورزی چه وظایفی دارد؟

پاسخ: سياستگذاری ، برنامه ريزی ، تعيين اولويت های سرمايه گذاری و هدايت سرمايه گذاری ها در راستای ايجاد و توسعه صنايع تبديلی محصولات كشاورزی ، بهبود بهره وری در صنايع تبديلی از طريق اصلاح ساختار و بازسازی و نوسازی صنايع.

سؤال: سياست سازمان جهاد كشاورزی در ايجاد و توسعه صنايع تبديلی چيست؟

پاسخ: حمايت از ايجاد و توسعه طرح های اولويت دار.

سؤال: چه زمانی متقاضيان می توانند از تسهيلات سرمايه در گردش استفاده كنند؟

پاسخ: زمانی كه اجرای طرح خاتمه و متقاضی پروانه بهره برداری اخذ نمايد.

سؤال: آيا براي خريد تراکتور به دهياري وام پرداخت مي شود؟

پاسخ : به كليه اشخاص حقيقي و حقوقي كه در بخش كشاورزي فعاليت دارند در صورتي كه واجد شرايط باشند وام خريد تراكتور تعلق مي گيرد شرايط و ضوابط خريد تراكتور به مديريت هاي جهاد كشاورزي اعلام شده است.

 

در ارتباط با بیمه محصولات کشاورزی چگونه آگاهی بیابیم؟

آخرین اطلاعات در زمینه بیمه محصولات کشاورزی در سایت این صندوق به آدرس: www.sbkiran.ir موجود می باشد.

برای عضویت در صندوق بیمه توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی چگونه اقدام کنیم؟

با مراجعه به سایت www.sfida.ir (شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی) در بخش مربوطه اقدام نمایید.

برای دریافت سوخت مورد نیاز ماشین آلات كشاورزی و ... باید به كجا مراجعه و چه مداركی مورد نیاز می باشد ؟

با ورود به سامانه tejaratasan.ir توسط كامپیوتر های شخصی و یا مراجعه به دفاتر خدمات اینترنتی با ثبت نام در سامانه و درخواست فرآورده های نفتی دفترچه مالكیت تراكتور و یا كمباین را در زمان ثبت نام اسكن می نمایند.

شرایط بهره مندی از تسهیلات بانکی به چه صورت می باشد؟

کلیه پرسش ها در زمینه دریافت تسهیلات و نوع آن تابع ضوابط و مقررات بانکی است و اطلاعات آن در سایت بانک کشاورزی موجود و قابل دسترسی می باشد.

برای دریافت تسهیلات خرید تراكتور و كمباین و ادوات كشاورزی باید به كجا مراجعه نمایم ؟

‌مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان واحد مكانیزاسیون

روند و نحوه جذب و استخدام در وزارت جهاد کشاورزی چگونه است؟

پاسخ: مراجعه به سایت اداره کل امور اداری - معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، به آدرسhttp://edari.maj.ir و یا در استانها به سازمان جهاد کشاورزی استانها

برای برخورداری از تسهیلات ویژه دولت در خصوص ترویج سیستم های نوین آبیاری باید چگونه اقدام نمود؟

پاسخ: کلیه برنامه ها و سیاست های اجرایی همراه با تسهیلات و برخورداری از آنها در قالب برنامه های اجرایی از سوی وزارتخانه به سازمان جهاد کشاورزی استان ها ابلاغ شده است. در این خصوص به مدیریت آب و خاک سازمان استان ها و اداره امور آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه نمایید.

به منظور ورود به عرصه تولید در زمینه پرورش انواع دام چگونه اقدام نماییم؟

پاسخ: برنامه ها و سیاست های کلان و اجرایی وزارتخانه در این ارتباط به سازمان جهاد کشاورزی استان ها ابلاغ شده و به طور مشخص می توانید به معاونت بهبود تولیدات دامی در سازمان جهاد کشاورزی استان و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایید. در ضمن تشکیلات شیلات در استان و شهرستان تبیین کننده سیاست های کاری و اشتغالزایی در زمینه شیلات می باشد.

 
تاریخ به روزرسانی:
1396/11/22
تعداد بازدید:
1874
وزارت جهاد کشاورزی
کلیه حقوق این سایت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی می باشد
Powered by DorsaPortal